torsdag den 29. januar 2009

Lille B-Menneske


Det er ganske vist at hun har arvet noget efter mig...
Min datter er B-menneske !
Ikke i betydningen 2.sortering eller med en dårligere karakter eller kvalitet end et A-menneske, men den lille bandit nægter at blive lagt i seng før midnat.
Jeg har forsøgt med højere og lavere temperatur i soveværelset, en dansende bamseuro med beroligende musik, dæmpet belysning/ingen belysning, vuggeviser, natmad, godnathistorier, et udvalg af forskellige sovearrangementer: din dyne/min dyne, lift, vugge, babyseng, mors seng osv.
På trods af at vi har efterhånden har fundet frem til noget der ligner den perfekte kombination af vuggevise, natmad, en blød bamse og babydynen med over i mors seng, så er vi endnu ikke nået til enighed om hvornår det er sengetid for små prinsesser.
Alt før midnat er ikke acceptabelt, og slet ikke hvis moderen forsøger at snige sig ud af soveværelset i håb om at tilbringe et par timer i selskab med sin pc eller noget papir.

TIL GENGÆLD har vi de BEDSTE formiddage !!!
Jeg tror vi begge to holder lige meget af ikke at foretage os noget som helst før tidligst klokken ti om formiddagen. Af og til vågner baby tidligere end mig, men der er aldrig noget ballade, kun hyggelige knirkelyde og en smule roden rundt. Når hun opdager at jeg ligger og kigger på hende får jeg det største smil og en lang historie på det hemmelige baby-snik-snak sprog som kun hun selv forstår.

Det kan godt være at jeg mangler et par timers babyfri zone i de sene aftentimer, men ikke-nikke-NEJ-under-nogen-omstændigheder om jeg vil bytte mig til dem for vores vidunderlige morgener og formiddage!!!

1 kommentar:

  1. Skyllemiddel helt sikkert skyllemiddel! Med de billeder, så er det et sikkert hit som en reklame for duftende blødt skyllemiddel! Aii hvor er hun lækker!

    SvarSlet